Print

Професор СНУ ім. В. Даля запропонував високотехнологічні системи перевезень між Польщею та Україною

 

Професор кафедри залізничного та автомобільного транспорту Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Юрій Дьомін взяв участь у одному із найбільш масштабних заходів в українсько-польському економічному співробітництві – IV Міжнародному форумі «День українського бізнесу», що відбувся у Варшаві в  Міністерстві розвитку Республіки Польща.

Захід відвідали більше ніж 200 представників державних органів, фінансових інституцій України та Польщі, органів місцевого самоврядування, а також представників ділових кіл, керівників підприємств і компаній обох країн.

Під час роботи форуму був обговорений широкий спектр актуальних питань торговельно-економічного співробітництва між Україною та Польщею, зокрема, можливості збільшення товарообігу між двома країнами у контексті застосування Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, перспективи інвестування польського бізнесу в українську економіку, а також входження українського капіталу на ринок Польщі.

На секції «Українська транспортна галузь з погляду привабливості для іноземних інвесторів» професор кафедри залізничного та автомобільного транспорту СНУ ім. В.Даля Юрій Дьомін виступив як експерт IMWG з доповіддю «Як забезпечити поліпшення інтермодальних перевезень між Польщею та Україною: техніко-технологічні аспекти».

Юрій Васильович зазначив, що до відомих проблем, які вимагають системного вирішення при плануванні заходів щодо інтеграції залізниць України в європейську транспортну мережу, належать питання, пов'язані з безпечним і швидким переходом рухомого складу через пункти стику колій різного стандарту. Дотепер залізничне сполучення між Україною і країнами Європейського Союзу забезпечується застосуванням застарілих технологій, які засновані на зміні ходових частин та перевантаженні.

За його словами, з огляду на суспільно-політичну ситуацію, що склалась, стан економіки України загалом, та залізничного транспорту зокрема, потребує невідкладних заходів щодо переформатування торгово-економічних відносин з сусідніми країнами та переорієнтування транспортних потоків у напрямку Європейського Союзу.

Тому Юрієм Васильовичем було запропоновано українським залізницям, перш за все, орієнтуватись на високотехнологічні системи перевезень, тобто на застосування систем автоматичної зміни ширини колії з метою активізації високотехнологічних транспортних процесів, включаючи інтермодальні та інтероперабельні перевезення. Це повинно, за задумом експерта, стати каталізатором інтеграції залізниць України до Європейської транспортної мережі.

Застосування автоматичних систем зміни ширини колії значно скорочує час переходу рухомим складом пунктів стику колій різного стандарту. Крім поліпшення часового фактору, зникають всі незручності і вади перестановочної технології. Системна робота щодо організації безперевантажувальних перевезень за стратегічними напрямками «Схід-Захід» має передбачати формування парку спеціалізованих вагонів, адаптованих до умов експлуатації на залізницях як колії 1520 мм, так і колії 1435 мм. Створення вагонів типу «Схід-Захід» для комбінованого транспорту дозволило би істотно збільшити обсяги міжнародних перевезень, що сприятиме як розвантаженню автодоріг, так і охороні навколишнього середовища.

У рамках форуму також відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між Асоціацією українського бізнесу в Польщі та Міжнародним товариством польських підприємців в Україні, що започаткує новий етап в підтримці українського бізнесу при виході на ринки ЄС через юрисдикцію Польщі.

На фотографії зліва направо: Голова Інституту міжнародного економічного співробітництва, екс-заступник Міністра транспорту Республіки Польща Богуслав Ковальський, голова правління ПАО "Українська залізниця" Войцех Бальчун, професор кафедри залізничного та автомобільного транспорту СНУ ім. В.Даля Юрій Дьомін

201605204 201605207