Print

Тренінг IV Школи гіперлокальних ком’юніті-медіа пройшов у СНУ ім. В. Даля

 

В СНУ ім. В. Даля пройшов триденний тренінг IV Школи гіперлокальних ком’юніті-медіа в Україні, яка цього разу адресована органам студентського самоврядування переміщених навчальних закладів. Представники 16 переміщених вишів, в тому числі й студенти-далівці вчилися створювати свої медіаресурси, де вони могли б розповідати про життя університетів та міст, визначати болючі проблеми та спільно шукати шляхи їх розв’язання.

Цей проект є гарною можливістю для консолідації студентів, надає їм можливість отримання практичного досвіду створення власних медіа, управління ними та подальшого застосування у студентській діяльності.

Школа традиційно проводиться Фондом «Об’єднання» за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні у партнерстві з Центром інновацій та сталого міжнародного розвитку та Радою ректорів переміщених вищих навчальних закладів України.

Загалом Школа гіперлокальних ком’юніті-медіа працює вже три роки. Як стверджує керівник Школи Юрій Антощук, за цей час у 25 містах України створено 34 нових локальних медіаресурси.

Юрій Антощук

«Ми створюємо стартапи у сфері медіа. Вчимо, як писати журналістські матеріали у різних жанрах за всіма стандартами журналістики, як створювати сайти, як їх оптимізувати, вчимо багатьом іншим речам, що потрібні для роботи медіаресурсу. Учні формують команди, адже для створення та повноцінної діяльності сайту потрібні спеціалісти різного профілю. Вже через півроку вони запускають свої власні готові проекти».

Анастасія Гребенюк вчиться на 3 курсі юридичного факультету СНУ ім. В. Даля. У своїй команді вона відповідає за журналістську частину роботи. Стати учасницею Школи її спонукало прагнення до саморозвитку, бажання створити медіаресурс, який міг би згуртувати студентство вишу, налагодити зв’язки з іншими університетами, вийти на регіональний, а можливо, й на всеукраїнський рівень.

Дмитро Калініченко – студент 2 курсу факультету інженерії. «Я взагалі живу проактивно, намагаюся використати будь-яку можливість, щоб зробити життя Університету кращим. Хочу створити ресурс, який консолідував би як студентів, так і викладачів, і випускників-далівців».

Анастасія Гребенюк і Дмитро Калініченко

Що таке взагалі гіперлокальне ком'юніті-медіа?

Інтернет розкрив безмежні можливості для розвитку нових форм журналістики в усьому світі, в тому числі і в Україні. І однією з таких форм є Hyperlocal community news. Дана форма журналістики вже позитивно зарекомендувала себе в Європі і США, і почала розвиватися в Україні.

Ком'юніті журналізм (або hyperlocal journalism) зазвичай передбачає висвітлення новин та подій невеликих громад: міста, села, району, вулиці, університету тощо. Формування контенту виходить з тих тем, які найбільш цікаві та актуальні для жителів даної території чи громади.

Головні характеристики: незалежність і тісна співпраця з ком’юніті. Керівники гіперлокальних медіа не обов'язково журналісти, це активні люди, які хочуть трансформувати свої громади, поліпшити свій район, місто, своє ком’юніті.

Гіперлокальні медіа варіюються від видань про мистецтво і культуру до більш традиційних інформаційних служб і новинних сервісів, матеріали яких цікаві локальному читачеві. 

Гіперлокальний журналізм допомагає налагодити згуртованість населення, об'єднує людей, залучаючи їх у соціальні процеси, викликаючи бажання вирішувати локальні проблеми, що сприяє позитивним змінам суспільства. Якість і прозорість інформування – запорука сильних громад та здорової демократії.