Print

Перший практичний досвід майбутніх педагогів

 

Кожному студенту СНУ ім. В. Даля цікаво випробувати себе у майбутній професії, перевірити набуті знання і вміння, переконатись у правильності обраного шляху.

Тому викладачі кафедри української філології та журналістики факультету гуманітарних наук, психології та педагогіки з особливою зацікавленістю чекали завершення педагогічної практики студентів 3-го і 4-го курсів спеціальностей 014.01 «Середня освіта. Українська мова та література» та 035.01 «Філологія. Українська мова та література»

Виробнича педагогічна практика студентів 3-го курсу проходила з 11 лютого до 4 березня, практика студентів 4-го курсу триватиме до 22 березня, але вже є всі підстави констатувати високий рівень практичної підготовки філологів і їх зацікавленість майбутньою професією.

Базами практики були Сєвєродонецька гуманітарно-естетична гімназія, Сєвєродонецький багатопрофільний ліцей, СЗШ І-ІІІ ступенів (м. Сєвєродонецьк) № 6, 11, 13, 15, а також школи, в яких студенти проходили практику за місцем їхнього проживання.

Насичений, напружений, але водночас сповнений емоцій період дав можливість студентам по-іншому подивитися на роботу вчителя української мови та літератури. Переступивши поріг шкіл уже в ролі вчителя, вони відкрили для себе новий світ й усвідомили виклики роботи педагога.

Були й миті хвилювання, часом навіть невпевненості, зізнаються студенти, адже бути вчителем, хай навіть на практиці, – це не тільки відповідальність перед собою, своїми наставниками й учнями, це тест на характер, постійний пошук правильних рішень, на які доводиться зважуватися в процесі викладання і, що найголовніше, самостійно. Такі враження самих практикантів.

Адміністрація навчальних закладів – баз практики – відзначила, що відкриті уроки студентів показали: вони успішно оволоділи методикою викладання англійської та німецької мов. Під час практики студенти продемонстрували хороші знання іноземної, проявили себе як знаючі і творчі вчителі, проводили цікаві уроки, достатньо часу приділяли позакласній і виховній роботі, намагалися знайти індивідуальний підхід до кожного учня.

На уроках був високий рівень дисципліни, студенти заохочували учнів до дискусій на різні теми, тим самим розвиваючи їх монологічне і діалогічне мовлення. Проведені студентами уроки відповідали всім вимогам, що висуває сучасна методика, а саме комплексність уроку, структурна цілісність і змістовність.

Керівники практики від кафедри української філології та журналістики професор Валерія Пустовіт та доценти Галина Бондаренко й Ірина Глуховцева високо оцінили перші кроки своїх вихованців на педагогічній ниві. Молодь, зауважують вони, приходить до школи з університету не тільки добре підготовлена, із ґрунтовними знаннями, а й зі своїм творчим підходом та бажанням працювати й удосконалюватися. Для багатьох із них практика в школі не лише допомогла визначитися з майбутнім, а й набути неоціненного досвіду та на крок наблизитися до своєї мрії.

Водночас найкращим результатом практики стали враження студентів, набуття ними впевненості у власних знаннях і потенціалі, збагачення першим досвідом професійної діяльності.