Print

Чи буде в Україні університет світового класу? Відповідь на це питання шукали в Далівському університеті

 

У Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля в рамках XVI науково-практичної конференції «Університет і регіон: проблеми розвитку сучасної освіти» обговорили умови і можливості розвитку вищої школи в України та економічні проблеми функціонування університетів регіону в сучасних умовах.

Відкрив роботу конференції проректор з наукової роботи Юрій Осенін. Він зазначив, що проведення конференцій має для університету велике значення, так як питання, що піднімаються зараз, надалі народжують теми для наукових досліджень. Також він підкреслив, що завдяки таким зустрічам університет отримує оцінку своєї наукової діяльності.

«Щорічно у нас проводиться близько 30 конференцій, які носять як університетський, так і міжнародний характер. Ті доповіді, які учасники представляють на конференціях, є пробою тем для наукових досліджень. Університет створює «зелену вулицю» вченим, які хочуть захистити наукову дисертацію. І можливості в університеті для цього є: зараз у нас працює 12 наукових рад за 16 спеціальностями», – розповів Юрій Осенін.

Всього робота конференції була розділена на 5 секцій, у яких були підняті такі питання: Болонський процес і перебудова освіти наукової роботи; методологічний і психологічний ресурс простору вищої школи; інноваційні технології в навчанні та ін. У конференції взяли участь близько 200 осіб.

Чи існує можливість утворення і функціонування університету світового класу. Чи залишиться це питання на рівні утопії або ж стане реальністю? Такі питання підняв у своєму виступі доктор соціологічних наук, професор, завідувач кафедрою соціології Далівського університету Борис Нагорний.

У своїй доповіді він зробив наголос на роботу Джаміля Салмі «Створення університетів світового класу». У цій книзі наводиться і формула, якої повинен відповідати університет світового класу. Три її параметри – це концентрація талановитих студентів і викладачів, достаток ресурсів, ефективне управління.

«Новий статус нашого університету змушує нас подивитися на складові цих трьох параметрів уважніше», – висловив думку Борис Нагорний.

Як зазначає вчений, у розвитку університету і виходу його на світовий рівень має значення і створення гнучкої управлінської системи, вільної від бюрократичних складових. Серед безлічі питань, що стосуються розвитку освіти, одним з головних є інтерес сучасної молоді до навчання.

«Ми повинні відповісти на питання: як зробити так, щоб студентові було цікаво вчитися. Наш навчальний процес, хочемо ми цього чи ні, але він розрахований на середнього студента. І тут можна знову згадати вже наболіле питання про якість освіти», – розповів Борис Нагорний.

Говорячи про стан сучасних студентів, вчений навів дані дослідження, проведеного за участю кафедри соціології СНУ ім. В. Даля, де була дана відповідь на питання «який студент XXI століття в системі сучасної освіти?».

«Наші дані показали, що на місце романтизму приходить жорсткий прагматизм. У ході дослідження ми з`ясували, що велика частина студентів бачить майбутнє у професії, ще одна група отримує знання для подальшого ведення бізнесу. Але нам слід звернути увагу на численну групу студентів, тих, хто затурканий побутом, накопиченими проблемами різного плану. Адже всі студенти – наше майбутнє», – підкреслює Борис Нагорний.

Також він відзначив і такий факт: викладач не повинен боятися того, що його учень стане краще і переросте свого вчителя в досвіді. Тому що таке зростання також є показником якості освіти, яку студент отримує у стінах рідного університету.

Підготувала: Тетяна Вауліна