Print

Далівці обговорили проблеми сучасного рейкового транспорту

 

 У Криму відбулася традиційна, XXIІ Міжнародна наукова-технічна конференція «Проблеми розвитку рейкового транспорту», організована факультетом систем рейкових комунікацій Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Фахівці галузі залізничного транспорту зібралися на науковому заході з метою спільного пошуку шляхів вирішення завдань, поставлених перед розробниками і творцями нових зразків залізничного транспорту, обміну досвідом, а також встановлення ділових зв’язків  між вченими та практиками.

У конференції  взяли участь вчені Далівського університету та близько 100 представників різних навчальних, наукових та виробничих підприємств з Росії, Польщі, Чехії, Німеччини, США, Фінляндії та Болгарії. Науковий захід було присвячено 100-річчю зі дня народження радянського інженера Михайла Найша.

Пленарне засідання за традицією відкрив голова організаційного комітету конференції ректор СНУ ім. В. Даля доктор технічних наук, професор Олександр Голубенко, а подальша робота делегатів цьогорічного наукового заходу не розділялася за секціями. Такий організаційних підхід, за словами координатора конференції декана факультету систем рейкових комунікацій  Далівського університету кандидата технічних наук, професора Валентина Могили,  надав учасникам можливість заслухати доповіді різної тематики, обмінятися практичним досвідом та отримати більше корисної інформації.  Наукове спілкування делегатів торкнулося  таких глобальних питань, як «Динаміка, міцність та тягові якості рейкового транспорту», «Теплосилові установки та теплообмінне обладнання», «Електрорухомий склад та електричне обладнання», «Моделювання процесів на рейковому транспорті», «Логістика на залізничному транспорті». Найбільшу зацікавленість та жваве обговорення викликали доповіді заступника технічного директора ПАО «Лугансктепловоз» Наума Найша, професора Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту Євгена Блохіна, професора польського вишу Войцеха Ботко, представників НПЦ «Трансмаш»  – генерального директора Сергія Мокроусова і технічного директора Валерія Щербакова, а також спільна робота далівських вчених Олександра Голубенка, Олександра Костюкевича та Іллі Цигановського.

У ході проведення наукового заходу відбулися  урочистості з нагоди  70-річного ювілею Наума Найша, і він  був нагороджений пам’ятною медаллю від керівництва державної адміністрації залізничного транспорту України «Укрзалізниця». Також за традицією була організована робота Інтернет- конференції, учасниками якої стали австралійські, англійські та російські вчені й практикуючі фахівці галузі залізничного транспорту.

«Усі делегати відзначили високий рівень підготовки та проведення конференції, – розповів Валентин Могила, який вже в двадцять друге став координатором цього наукового заходу. – Вони з зацікавленням прослухали доповіді, жваво обговорювали їх та вносили  свої  професійні критичні зауваження».

За результатами плідної роботи конференції представники польської делегації запросили ректора СНУ ім. В. Даля Олександра Голубенка відвідати Краковський університет науки та технологій з метою підписання угоди про співпрацю та проведення спільних наукових досліджень. Проект рішення конференції відіслано усім делегатам наукового заходу, а також керівництву «Укрзалізниці» та провідним галузевим підприємствам.

Нагадаємо, що Михайло Найш народився у Харкові в 1912 році. У 40-х роках під його керівництвом було розпочато конвеєрне виробництво танків  ІС, КВ та Т-34, а в післявоєнний час – дизелів для воєнно-морського флоту. З 1953 року обіймав посаду головного інженера Луганського паровозобудівного заводу, де організував переведення виробництва з паровозів на тепловози. Брав активну участь у створенні тепловозів ТЕ109 та 2ТЕ116, які й досі використовуються для вантажних перевезень на пострадянському просторі. Декілька років життя присвятив викладацькій праці в Луганському машинобудівному інституті (нині – СНУ ім. В. Даля). У 1946 році за корінне вдосконалення технології і організацію високопродуктивного потокового методу виробництва важких танків отримав Сталінську премію I ступеня. Нагороджений декількома почесними державними медалями та орденами.

Підготувала: Наталія Осичнюк

На фото (зліва направо): Олександр Голубенко, Сергій Мокроусов, Валентин Могила