Print

Далівці – учасники програми розвитку лідерства у вищій освіті України

 

Команда Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля успішно пройшла перший етап з підготовки майбутніх лідерів в межах програми розвитку лідерства у вищій освіті України. У складі команди вишу були проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної діяльності професор Олександр Рязанцев та доцент кафедри іноземних мов та професійної комунікації філологічного факультету Тетяна Модестова. Організатори заходу – Британська Рада в партнерстві з Інститутом вищої освіти НАПН України та Фундацією лідерства у вищій освіті (Велика Британія).

Під час тренінгу учасники аналізували необхідний баланс між лідерством і менеджментом; міркували про власну лідерську ідентичність, якими лідерами вони є, чим вони захоплюються, які лідерські підходи та навички вони хочуть розвинути; досліджували концепцію автентичного лідерства і що це може означати на практиці, особливо в контексті реформ в українській вищій освіті; переглядали власні міжособистісні навички та стилі лідерства, яким вони надають перевагу; практикували модель коучингу в якості одного з підходів до розвитку лідерства, а також як інструмент розвитку навичок і поглиблення знань інших.

Також, програма підготовки передбачала ознайомлення з 16 типами особистості та їх оцінювання як один із способів розуміння відмінностей між людьми; виявлення власних реакції на різні ситуації і стимули та порівняння їх із реакціями інших учасників;  дослідження шляхів впливу на інших, у той же час підтримуючи етичний та автентичний підхід; розробку власного підходу до структурування та ведення зустрічей; планування разом із колегами складного завдання, що вимагає співпраці, маючи дуже обмежений період часу; огляд робочої динаміки команди на основі досвіду власної команди.

Як результат, учасники підвищили рівень впевненості в контексті аналізу поглядів групи на моделі лідерства в часи змін, порівнюючи заплановані та спонтанні підходи;  оцінки власних навичок та рис, необхідних для ефективного лідерства в часи змін; розуміння впливу змін на людей і команди, а також що можуть зробити лідери для підтримки колег у часи змін; дослідження особистої стійкості і розробки плану розширення власних спроможностей для роботи зі змінами та стрес-менеджменту на роботі; планування подальшого професійного розвитку у галузі лідерства.