Print

Далівці успішно закінчили Першу англомовну літню школу Української асоціації дослідників освіти

 

Викладачі Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Тетяна Модестова, Інна Скарга-Бандурова та Сергій Митрохін взяли участь у Першій літній англомовній школі «Освітні дослідження: комунікація, написання грантів, методологія і публікації» («Education Research: Communication, Grant-writing, Methodology and Publications»).

Літня школа проводилася Українською асоціацією дослідників освіти спільно з факультетом педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка за фінансової підтримки Посольства США в Україні. Вона стала частиною масштабного річного проекту Української асоціації дослідників освіти (УАДО) «Підтримка реформування вищої освіти в Україні», спрямованого на підвищення рівня професіоналізму в навчальній і науковій діяльності університетів, залучення викладачів до обміну академічним досвідом, популяризації емпіричних досліджень у галузі освіти тощо.

У Літній школі УАДО взяли участь 38 учасників із різних регіонів України, з яких 8 представляли переміщені університети, в тому числі три далівця. Прозора процедура відбору дала змогу запросити до участі найбільш конкурентоспроможних і мотивованих дослідників у галузі освіти.

Робота Школи проходила чотири дні, впродовж яких учасники мали змогу взяти участь у тринадцяти англомовних тренінгах, які провели п’ятнадцять тренерів з України та з-за кордону, зокрема Утрехтського університету (Нідерланди), Норвежського університету наук та технологій (Норвегія), Кембриджського та Единбурзького університетів (Велика Британія). Вітчизняні тренери представляли університети Львова, Дрогобича, Умані, Харкова, Херсону, Луцька, Ніжина.

У роботі школи гармонійно поєднувалася теорія і практика організації навчання, спрямованого на формування дослідницької культури науковців та викладачів (Тео Вубельз та Маріт Хонерод Ховейд), умінь організовувати науково-педагогічні дослідження та дослідження освітніх практик (Олена Фім’яр, Юлія Сорока, Тетяна Гора), вміння застосувати інноваційні методи дослідницької діяльності у галузі вищої освіти (Марія Вітрух, Наталія Горук), ефективно презентувати себе як науковця (Олена Ковальчук) та створювати якісні презентації та постери на міжнародних конференціях (Ірина Кушнір), організовувати роботу над науковими текстами (Оксана Заболотна) та готувати публікації до рецензованих наукових видань (Оксана Кісь), а також формувалися навички командної співпраці у вирішенні актуальних педагогічних проблем (представники Vertical Move Labs Ірина Конченко і Наталія Астахова) тощо.

Особливу увагу було приділено методології проведення міжнародних освітніх проектів, зокрема зосереджено увагу на проекті Організації економічного співробітництва та розвитку TALIS (Teaching and learning International Survey) – міжнародному дослідженні викладання та навчання, що проводиться серед вчителів та директорів шкіл. Цьому були присвячені тренінги  Світлани Щудло та Тетяни Лісової. В підсумку, під час літньої школи сформовано ініціативні дослідницькі групи, які працюватимуть над пілотажем дослідницького інструментарію TALIS, на що Українською асоціацією дослідників освіти отримано відповідний дозвіл від ОЕСР. Включення України до проекту TALIS поглибить розуміння місця української освіти у міжнародному освітньому просторі та сприятиме освітнім реформам.

Учасники Літньої школи висловили свої позитивні враження та відгуки, в яких відзначили високий професійний рівень та актуальність заходу, емоційну комфортну атмосферу, активну комунікацію, вдале поєднання теоретичного та практичного навчання, щире зацікавлення у продуктивній співпраці. 

20160825lsh1 20160825lsh9 20160825lsh820160825lsh4 20160825lsh3