Print

Делегація СНУ ім. В.Даля відвідала Кембридж. Частина 2

 

Доцент кафедри іноземних мов та професійної комунікації, кандидат педагогічних наук Тетяна Модестова була у складі групи  Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, яка взяла участь у конференції з вивчення найкращих практик університетського управління, лідерства і реформи освіти, а також  обміну професійними знаннями і практичним досвідом з ініціювання та послідовної реалізації системних змін, особливо у часи соціально-політичної нестабільності у Кембриджському університеті.

Візит здійснився Британською Радою в Україні у партнерстві з Інститутом вищої освіти Національної академії педагогічних наук України і Фундацією лідерства для вищої освіти (Велика Британія) та за підтримки Міністерства освіти і науки України.

– Чи відбулися усі заплановані зустрічі?

Програма візиту передбачала зустрічі з представниками факультету освіти Кембриджського університету, зокрема, головою факультету Джеффом Хейвордом; Колін Маклоффін – директором з освітніх інновацій університету та лідером команди з реформування освіти; Анною Лонсдейл – заступником голови університету; старшим науковим співробітником факультету освіти Оленою Фім’яр та менеджером з розвитку наукових проектів Наталією Яковець. Але програма візиту також дозволила реалізувати зустрічі з президентом студентського дослідницького товариства факультету освіти, аспірантами, керівником наукових досліджень та підприємницьких проектів факультету, виконуючим директором центру соціальних інновацій, адміністратором програми із відповідного напрямку для магістрів.

Також команда СНУ ім. В.Даля мала чудову можливість познайомитися з лекторами та розширеним науковим складом факультету освіти Кембриджського університету, зокрема,  головою його комісії з російських та східноєвропейських досліджень. До участі у програмі були запрошені і представники інших університетів: відділу соціологічних досліджень університету Шеффілду, факультету HR та організаційної поведінки університету Гринвічу,  бізнес школи Відкритого університету. Тобто, зустрічей відбулося більше ніж планувалося.

– Які питання вдалося обговорити?

В результаті реалізації насиченої програми візиту представники команди СНУ ім. В.Даля мали можливість прийняти участь в обговоренні питань щодо ролі студентської молоді в управлінні вищим навчальним закладом та шляхів заохочення студентів до відповідної активності; ролі освіти в побудові миру. Учасники розглянули шляхи реабілітації потенціалу університету на прикладі Європейського гуманітарного університету; обговорили потенційні джерела фінансування діяльності ВНЗ та підходи до створення грантових заявок; питання пошуку нового місця для ВНЗ України та визначення місії, цінностей та цілей ВНЗ; розглянули питання конфлікту та переміщення; можливості для реалізації потенціалу впровадження дистанційного навчання; ознайомилися з напрямами наукових досліджень науковців Кембриджського університету тощо.

– Яка зустріч, на Вашу думку, була найважливішою?

Важливою частиною візиту була зустріч з Кірсті Ален – головою ректорату та секретарем університету Кембриджу – Сері Бентон. Подія мала місце в самому серці Кембриджського університету – залі для нарад «Старої школи». В ході зустрічі представники команди мали можливість ознайомитися з особливостями організації управління одного з найстаріших та найавторитетніших університетів світу, а також – нормативною базою та стратегією розвитку закладу до 2018 року.

– Який результат академічного візиту до Кембриджу?

Участь університету в Програмі з розвитку лідерства вищої освіти України дозволила визначити потенційні шляхи вибудовування ефективної стратегії розвитку, спрямованої на розширення можливостей доступу до якісної освіти в Україні та відповідного підвищення якості надання освітніх послуг через налагодження ефективної взаємодії з іноземними вищими навчальними закладами.

В результаті проведеного дослідження було визначено можливості для взаємодії в контексті потенційної ролі академічної спільноти Великобританії в якості:

  • партнера/надавача професійних послуг в контексті двосторонніх або трьохсторонніх проектів, зорієнтованих на відновлення та розвиток технічно-матеріальної бази, наукового та лідерського потенціалу переміщених ВНЗ, надання освітніх та консультаційних послуг, забезпечення академічної мобільності учасників освітнього процесу та реалізації ролі університету через культурно-суспільну діяльність;
  • фасілітатора/посередника у налагодженні нетворкінгу із потенційними внутрішніми та зовнішніми стейкхолдерами;
  • інформаційного джерела, консультанта з питань стратегічного розвитку закладів вищої освіти;
  • незалежного дослідника в контексті реформування вищої освіти та вивчення феномену «переміщення».