Print

Факультет залізничних комунікацій Далівського університету відзначає своє професійне свято

 

Щорічно працівники залізниці Україні святкують 4-го листопада своє професійне свято. Відзначається воно і в Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля, в структурі якого є факультет залізничних комунікацій.

Перше, що кидається в очі, і навіть швидше, у вуха, це гул. Він виходить від працюючих машин. Машин, на яких студенти Далівського університету освоюють ази роботи на залізничному транспорті. А ще вражає запах. «Запах машин» – як сказав заступник завідувача кафедрою залізничного транспорту Володимир Слащов. У п`ятому корпусі, де знаходиться кафедра, розташований зал з унікальними науковими стендами, яким немає аналогів у всій Європі. З їх допомогою далівці вчаться бути професіоналами своєї справи.

Вищезазначена кафедра є найстаршою в усьому університеті. У цьому році вона відзначить свій золотий ювілей – 50 років від дня заснування. Так, СНУ ім. В. Даля в цьому році виповнилося 90 років, а кафедрі тільки 50. Невідповідність дат можна легко пояснити: до моменту заснування кафедри у 1960 році у Ворошиловградському машинобудівному інституті взагалі не було поділу на кафедри.

«В ті роки було 40 викладачів, які сиділи в одній кімнаті. Така собі велика вчительська, якщо порівнювати зі школою. Проте варто відзначити, що підготовка інженерів з локомотивобудівного профілю в місті була розпочата набагато раніше, ще в далекому 1920. Тоді знову створений Луганський робочий технікум оголосив про прийом студентів на підготовку за трьома спеціальностями, в числі яких були названі інженери паросиловиків, тобто, кажучи по-сучасному, інженерів-локомотивобудівників», – розповів Володимир Слащов.

У 30-ті роки ХХ століття технікум, перейменований в Машинобудівний інститут, став кузнею інженерних кадрів Луганська. Його виробничою базою практично всі роки був (а за профілем локомотивобудування залишається донині) Луганський завод імені Жовтневої революції. Саме в роки становлення інституту була закладена чудова традиція тісної співпраці з заводом, яка успішно продовжується і в наші дні.

Перша залізниця на території Україні офіційно була відкрита 1 вересня 1866 року за напрямком Одеса-Балта. Її довжина становила 293 км. Однак, перша рейкова колія на території сучасної України була прокладена ще 4 листопада 1861 у Львові (тоді належав Австро-Угорської імперії). Саме до Львова з Польщі приїхав перший пасажирський потяг «Ярослав». У нинішньому розумінні він був міжнародним, оскільки курсував на лінії Відень-Краків-Перемишль-Львів.

«Тому українські залізничники відзначають своє професійне свято саме в цей день, четвертого листопада, день, коли на території Україні була відкрита перша залізниця», – підкреслив Володимир Слащов.

Тетяна Вауліна