Print

Монографія професора СНУ ім. В.Даля зберігає національну культурну пам’ять

 

Доктор культурології, професор кафедри філософії Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Ольга Смоліна презентувала монографію «Монастирі Слобожанщини: динаміка художнього образу». Матеріали, представлені у монографії, активно використовуються Ольгою Олегівною в навчальних курсах з історії української культури, історії України та культурології.

Захід відбувся у Сєвєродонецькій галереї мистецтв у межах чергового засідання філософського Монтенівського товариства.  Він зібрав понад 30 осіб, серед яких були викладачі та студенти далівського університету, члени Монтенівського товариства, викладачі Сєвєродонецької художньої школи, художники, відвідувачі галереї.

Монографія популяризує історію культури і мистецтва східного краю, формує по можливості повний банк даних про пам'ятки культури, які загинули внаслідок природних обставин або були спеціально знищені, таким чином зберігаючі й поповнюючі національну культурну пам'ять.

Монографія складається з декількох взаємопов'язаних тематичних блоків. В неї проаналізована історіографія монастирської культури Слобожанщини за період з ХІХ до початку ХХІ століть, вивчені процеси виникнення і розвитку православних монастирських комплексів на Слобожанщині в історико-етнографічному та культурологічному контекстах, досліджений взаємозв'язок світоглядно-ритуальної основи монастирської культури і архітектурно-художніх форм монастирських комплексів на різних історичних етапах розвитку регіону.

Висновки дослідження, викладені у монографії, були зроблені на основі вивчення архівних матеріалів з архівів Харкова, Києва, Санкт-Петербурга, а також натурних обстежень і фотофіксації нині існуючих пам'яток, що виконувалося автором монографії особисто.

Після доповіді автора монографії присутніми були порушені питання, що породили жваву дискусію. Її тематика торкалася положень монографії про зміну образу слобожанського монастиря залежно від зміни історико-культурних умов його побутування, відповідності цього образу індигенному типу особистості різних етапів культури Слобожанщини тощо.

 

20160523p1060110_(2) 20160523oblojka_(1)