Print

Практичний психолог – це маяк у потоці бурхливих подій сучасності

 

У Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля відбулася І Міжнародна науково-практична конференція молодих вчених, аспірантів і студентів «Сучасні проблеми гуманітарної науки і практики: філософські, психологічні та соціальні виміри».

Щоб ознайомитися з роботами студентів та молодих вчених, обмінятися досвідом та підвищити рівень знань у різних галузях психології, філософії, соціології, теології, соціальної роботи на конференцію з’їхалися понад 100 учасників із усіх куточків України, Росії, Азербайджану, Польщі.

Питання, що розглядалися на конференції, взяті з життєвого контексту, актуальні для всіх верств населення і прогресивної громадськості зокрема. Обговорювалися проблеми, пов’язані з різними віковими періодами людини: від психологічної готовності до школи у дітей дошкільного віку до сексуальних проблем та питань агресивності у підлітків, від міжособистісних відносин у любовних парах до впливу множинних факторів на прояв виробничих відносин, від соціалізації і соціальної зрілості особистості до подолання емоційно-організаційного стресу тощо.

«Практичний психолог – це маяк в потоці бурхливих подій сучасності, – сказала у вступному слові завідувач кафедри соціальної та практичної психології СНУ ім. В.Даля професор Наталія Завацька. – Тому з метою системного висвітлення сучасних проблем гуманітарної науки і практики, а також впровадження новітніх інформаційно-комунікаційних технологій як ефективного інструменту цивільної та духовно-патріотичної соціалізації молоді ініційовано проведення цієї конференції на міжнародному рівні».

На пленарне засідання були винесені доповіді, доповнені відеопрезентацією. Інші доповіді обговорювалися на п’яти секціях: «Філософія», «Соціальна і практична психологія», «Психологія соціальної адаптації особистості», «Психологія здоров’я і спорту», ​​«Соціологія, політологія та соціальна робота». Учасниками розбиралися особливості професійного стресу у керівників закладами освіти та способи йому протистояння. Була представлена ​​схема боротьби з маніпулятивною поведінкою людей, яка існує на всіх рівнях взаємовідносин. Підкреслювався тісний зв’язок між засобами масової інформації та сексуальною активністю підлітків. Зверталася увага на необхідність ведення пропаганди в початкових і середніх навчальних закладах з приводу «здорового спілкування» з інтернетом.

Цікаві результати були представлені у вивченні Ірини Корчіковой співвідношення динаміки життєвих планів у юнацькому віці. Згідно з дослідженням, своє майбутнє юнаки представляють наступним чином. Отримати гідну освіту і знайти роботу хлопці планують у віці 20-24 роки, обзавестися сім’єю – в 20-29 років, народити дитину – в 25-29 років. 30-40 років у юнаків є віком самореалізації, коли успішно протікає кар’єра і бізнес, є час на відпочинок, відбувається турбота про дітей. Точка переходу від накопичених знань до їх реалізації виникає в 45-49 років. А з 50 років юнаки планують турботу про себе і про онуків, щасливу старість.

Здобувач кафедри психології Далівського університету Антон Мечетний, працюючі більше двох років неврологом в Краснодонській лікарні, представив свої спостереження впливу професійних факторів на соматичний стан шахтарів вугільних шахт. Виявлення патогенних факторів шахтарської праці та запобігання їх негативних наслідків є особливо актуальною темою для Донбасу як центру вугільної промисловості. Проблему пропонується вирішувати не тільки з боку охорони здоров’я, а й надати шахтарям професійну психологічну підтримку.

У рамках конференції відбулося нагородження переможців міського турніру учнівської молоді «Юний психолог», проведеного за ініціативою кафедри соціальної та практичної психології СНУ ім. В.Даля у співпраці з Малою Академією наук України та Луганським міським центром освіти. У турнірі взяли участь соціально креативні та інтелектуально обдаровані старші школярі, які мають схильність до діяльності в галузі практичної психології та володіють психологічними задатками і здібностями. Перше місце дісталося Наталії Долгальовій (школа № 27), друге місце – Юрію Култашеву (школа № 50), а третє місце отримала Алевтина Черкашина (школа № 5). Номінацію за індивідуальність здобула Анастасія Бучинська (школа № 38), за науковість – Анастасія Рапаєва (школа № 5), самою творчою визнали роботу Ольги Гончарової (школа № 53), а оригінальною – Вікторії Уйман (школа № 18), Іллі Гоцоцурі вручили номінацію за креативність (школа № 3). Всім переможцям буде надана можливість безкоштовно пройти тестування кращою на сьогодні профорієнтаційною програмою “Профорієнтатор».

 Підготувала: Наталія Вергуненко