Print

Приймальним комісіям і абітурієнтам клопоту додалося

 

У Приймальну комісію і консультаційний пункт СНУ ім. В.Даля звертаються абітурієнти з різними проблемами: традиційними і спричиненими новаціями у правилах вступу.

Дмитро з Лисичанська вибрав спеціальність «Міжнародні відносини», другим пріоритетом визначив СНУ ім. В.Даля, першим – столичний виш.

«Все життя вчився у Лисичанську, хочу поїхати у велике місто, але якщо стоятиме вибір – контракт у Києві або бюджет у Сєвєродонецьку, виберу далівський університет».

Дмитро звернувся у Приймальну комісію, тому що намагався протягом тижня самостійно створити свій електронний кабінет, але сервер не працював. Повідомлення на електронну пошту про активацію електронного кабінета не прийшло. При намаганні повторно створити електронний кабінет Дмитро отримав повідомлення, що його дані абітурієнта вже введені. Про ці негаразди направив вже два листа, відповіді поки немає. Телефони теж не відповідають. В такій ситуації, пояснюють хлопцю, факт неможливості подати документи в електронному вигляді фіксується у присутності членів приймальної комісії. Після цього абітурієнт подає документи у паперовому вигляді. Дозвіл подавати заяви в письмовій формі говорить про те, що ЄДЕБО не може забезпечити потреби вступної кампанії.

Абітурієнтка Юлія приїхала з мамою з Мілового. Вступає у СНУ ім. В.Даля на журналістику. Вдома самостійно створила електронний кабінет, отримала повідомлення про те, що кабінет зареєстрований, тобто дівчина зробила усе вірно. Для його активації треба було пройти по посиланню. Коли вона це зробила, надійшло повідомлення, що такого користувача не знайдено. Приїхала по допомогу у консультаційний центр Університету. Разом зі спеціалістом Приймальної комісії Ларисою Шумовою звертаються на сайт ez.osvitavsim.org.ua, намагаються увійти до кабінету за паролем і логіном. Система видає той же результат – користувача не знайдено. При намаганні створити новий кабінет система повідомляє про наявність такого користувача. Написали листа у Центр інформаційної підтримки. Надії на отримання відповіді немає, бо ще нікому там не відповіли ні на листи, ні по телефону. Що робити у цій ситуації? Спеціаліст рекомендує Юлії вдома вночі, коли система буде менш завантажена, спробувати ще раз увійти до свого кабінету і подати документи на вступ, консультує, як це зробити без помилок і дає свої координати для спілкування у разі потреби онлайн. Складність цього випадку ще й у тому, що час для подання документів обмежений, бо 23 липня відбудеться творчий конкурс для вступників на спеціальність «Журналістика».

Софія з Сєвєродонецька подала документи у СНУ ім. В.Даля на спеціальність «Хімічна технологія» і ще на дві спеціальності у виші у Рубіжному і Харкові. Звернулася за консультацією про виправлення помилки не проставила пріорітети.

Сєвєродончанин Микита звернувся у Консультаційний пункт, щоб разом зі спеціалістом створити кабінет, визначити зі спеціальністю, яку можна отримати у СНУ ім. В.Даля, і подати документи. На щастя, система працює.

Але головна проблема, яка спіткала абітурієнтів, їхніх батьків, приймальні комісії, сталася у понеділок, коли з Єдиної електронної  бази  з питань освіти (ЄДЕБО) несподівано зникли заяви абітурієнтів, у яких не був порахований конкурсний бал. Деякі виші, за свідченням членів приймальних комісій, за ніч "загубили" таким чином до 1 тисячі заяв.

Вже після цього  на сторінці адміністратора ЄДЕБО, ДП "Інфоресурс" з'явилося повідомлення про те, що заяви, у яких відображається не вся інформація, анульовані. Адміністратор бази обіцяв повідомити про це вступників, розіславши повідомлення на електронні пошти і в  особисті електронні кабінети. За бажання, вступники можуть подати заяви вдруге.

Цю ситуацію прокоментував відповідальний секретар Приймальної комісії СНУ ім. В.Даля Сергій Митрохін:

«Під час подання заяв в електронній формі про допуск до участі в конкурсі на навчання до вищих навчальних закладів система «Електронний вступ» «зависла». В результаті пропали зв’язки між заявами абітурієнтів та реєстром результатів ЗНО. Відповідно, не вся інформація, необхідна для розгляду навчальними закладами таких заяв, була внесена до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО). В особистих електронних кабінетах вступники цього не побачили, а тому вважали, що заяви вдало подані і можна чекати 1 серпня і рекомендації до зарахування. Замість того, щоб знайти шляхи до внесення відсутніх даних з однієї державної електронної бази до іншої державної електронної бази, було прийнято рішення анулювати (видалити) всі проблемні заяви вступників».

Постраждали тисячі абітурієнтів по всій країні. Тепер кожен вступник має перевірити, чи всі подані ним заяви є, чи деякі зникли.