Print

У Далівському університеті обговорили проблеми навчання студентів зі спеціальними освітніми потребами

 

 У Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля відбувся I Міжнародний міжвузівський науково-практичний семінар «Інклюзивне навчання студентів зі спеціальними освітніми потребами: методологія, теорія та практика».

У семінарі взяли участь викладачі луганських вишів та загальноосвітніх шкіл, представники громадських та благодійних організацій, волонтер Корпусу Миру США в Україні Керолайн Маккензі та методист відділу наукової роботи та міжнародних зв’язків Вінницького соціально-економічного інституту «Україна» Андрій Коваль.

Також своїми знаннями та досвідом у режимі онлайн поділився директор Головного навчально-дослідницького та методичного центру професійної реабілітації осіб з обмеженими можливостями здоров’я (інвалідів) МДТУ імені М.Е. Баумана Олександр Станевський.

 «Ми стоїмо на початку великого та складного шляху, робимо тільки перші кроки, – зазначив проректор з навчально-виховної роботи СНУ ім. В. Даля Валерій Дядичев, відкриваючи семінар. – Я бажаю вам успіху та сподіваюся, що в справі навчання наших особливих студентів зі спеціальними освітніми потребами ми будемо просуватися швидкими темпами».

У ході проведення семінару Олександр Станевський розповів про корекційну програму центру для бауманців, суть якої полягає не тільки в повній соціалізації учнів, але й підготовці висококваліфікованих фахівців. Серед проблем освіти студентів, що погано чують, (а їх у московському університеті навчається близько 220) він зазначив недостатню кількість сурдоперекладачів та відсутність у мові жестів спеціальних технічних термінів.

Андрій Коваль підтримав точку зору Олександра Станевського щодо недостатньої лінгвістичної наповненості жестової мови. На його погляд, корінь проблеми освіти студентів з обмеженими потребами криється в недостатній довузівській підготовці випускника спеціальної школи, тому необхідно запровадити програму корекційного «нульового курсу» для таких абітурієнтів.

Декан філологічного факультету СНУ ім. В. Даля, кандидат педагогічних наук, доцент Ольга Крсек розповіла про практику професійного навчання глухих студентів та студентів, що погано чують, у Галлаудетському університеті (США). Вона зазначила, що у виші студенти з обмеженими слуховими можливостями притримуються правила «Знання. Бути в соціумі. Спілкуватися», а головною метою їхнього навчання є розкриття людського потенціалу та становлення як економічно активних платників податків.

Директор навчально-дослідницького інституту праці та соціальних технологій Тетяна Шаповалова відзначила два основних проблемних напрямки для українських студентів з обмеженими можливостями: непідготовленість суспільства прийняти інвалідів як своїх повноцінних членів і недосконала законодавча база. «Інвалід хоче бути соціально активним, але держава робить все, щоб зашкодити йому в цьому, обмежується порожніми обіцянками та мізерною пенсією. Час зрушити це з мертвої точки!», – підкреслила вона.

Підсумком проведення семінару стало рішення про тісну плідну міжвузівську співпрацю, а також про залучення громадських та благодійних організацій до вирішення проблем навчання студентів зі спеціальними освітніми потребами.