Print

Викладачі СНУ ім. В. Даля стажуватимуться в Словаччині

 

Доценти кафедри залізничного транспорту Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Олена Ноженко і Катерина Кравченко пройдуть стажування в Жилінському університеті (Словаччина). Стажування в рамках щорічної Національної стипендіальної програми для підтримки обміну студентів, аспірантів, викладачів вузів і науковців від Уряду Словацької Республіки розрахована на сім місяців. За сприяння відділу з міжнародного співробітництва СНУ ім. В. Даля, викладачами було отримано запрошення від завідувача кафедри транспорту і транспортного устаткування Жилінського університету професора Юрая Герлічі. Підвищення кваліфікації далівчанок відбудеться на факультеті транспорту і розвантажувально-навантажувальних машин, який є профільним у напрямку їх роботи. Підрозділ, на базі якого буде проходити стажування, має сучасну лабораторну базу. Наприклад, лабораторія рейкових транспортних засобів добре відома серед європейської дослідницької групи. Цей момент особливо актуальний, оскільки потужна лабораторна база Далівського університету, в зв’язку з евакуацією, практично повністю втрачена. Крім того, кафедра транспорту та транспортного обладнання університету в Жиліні має тісний контакт з АТ «Татравагонка» – підприємством, що спеціалізується на виробництві залізничної техніки. Подібну співпрацю мала раніше кафедра залізничного транспорту СНУ ім. В. Даля з ПАТ «Луганськтепловоз». Викладачі Катерина Кравченко та Олена Ноженко покладають на стажування великі надії не тільки з обміну досвідом, а й на презентації досягнень далівської наукової школи залізничного транспорту, очолюваної професором Олександром Голубенко, і в майбутньому – проведення спільних досліджень. Так, плануються стендові випробування системи змащування гребенів коліс і пісочної системи нового покоління, розроблених у СНУ ім. В. Даля. Також буде досліджуватися нова концепція енергоефективності дискового гальма і ще ряду перспективних технічних рішень для обґрунтування застосування даних розробок в умовах європейських залізниць. Найближчим часом планується розглянути питання про подачу спільних заявок на отримання фінансування від Євросоюзу за програмою Горизонт-2020 для виконання наукових досліджень, зокрема в напрямку створення інтелектуального вагона для вантажних перевезень, розробки принципово нової конструкції візки для такого вагона, створення концепції енергоефективного залізничного сектора, управління в контакті «колесо-рейка» для забезпечення безпеки руху і підвищення швидкостей руху.