Print

Зустріч з німецьким журналістом

 

В СНУ ім. В.Даля пройшов семінар-тренінг за участю німецького журналіста-фрілансера Інго Петца, який понад 15 років працює для багатьох видань, в тому числі для впливових німецькомовних газет Süddeutsche Zeitung, Frankfurter Allgemeine Zeitung та Der Standard.

Крім того, як політичний аналітик і коментатор Інго Петц часто дописує у наукові журнали, такі як «Osteuropa»та «Internationale Politik». Тематика його публікацій сягає від політики й культури, футбольної фанкультури, яхтових перегонів та дизайну до літератури, інтелектуальних дебатів та субкультур. Автор кількох книжок («Kiwi Paradise», «Cucko Clocksin Baku»). Вважається одним з головних експертів по Білорусі у Німеччині, з 2006 р. є членом правління Німецько-білоруського товариства.

Семінар-тренінг мав на меті обговорення журналістських стандартів в епоху цифрових технологій та технологій Веб 2.0. Адже не все, що написано та опубліковано, можна називати журналістикою. Саме тому ЗМІ виробили спеціальну систему стандартів для контролю та регулювання журналістської достовірності та етики. Ці правила гарантують, що читач, слухач чи глядач може оцінити базис журналістської роботи та виявити порушення та непорозуміння, якщо вони є.

Поява Інтернету змінила журналістику та внесла зміни до стандартів і етики, а також до способів оцінки журналістики. Суперечливі потоки інформації посіяли недовіру до традиційних мас-медіа. Нові явища, такі як «фейки», «боти» стали підривати не лише довіру до журналістів, але й до демократичної культури. Особливо яскраво це видно у часи конфліктів, криз чи війн, коли журналістика проходить випробування пропагандою, дисбалансом думок та емоціями з релігійним, расовим чи ідеологічним підтекстом.

Поді час тренінгу студенти та викладачі СНУ ім. В.Даля разом з Інго Петцем намагалися окреслити основоположне розуміння журналістики та журналістських стандартів, норм та етичних правил, яких необхідно дотримуватися. Обговорювали, чому прозорість та контроль над журналістською роботою є основою найбільш важливого продукту, який журналісти продукують для своєї аудиторії, – довіри. Чому важливо не змішувати між собою новини та коментарі, як визначати достовірність журналістської роботи та як журналісти можуть розвивати в собі критичне ставлення до власної роботи і запроваджувати стандарти у роботі з твітами, постами, блогами та іншими матеріалами, які, неначе ураган, циркулюють Інтернетом. 

Зустріч пройшла у форматі жвавої дискусії, безперечно, цікавої, а також, слід сподіватися, обопільно корисної.