Міжкультурний діалог у фокусі освітніх практик

Відбулася II Міжнародна конференція AHORA «Філософія для дітей у центральній Європі: громадянська активність як виклик гегемонії» #P4cAhor, яка проходила 28–29 листопада 2025 року. Метою заходу було дослідити роль філософської освіти для дітей як каталізатора розвитку критичного громадянства, що здатне протистояти гегемонним структурам.

Викладачка СНУ ім. В. Даля, професорка Олена Козьменко представила університет на конференції та разом із Бартом Козейном (Нідерланди) презентувала доповідь «Розбудова міжкультурної практики в Естонії за допомогою молодіжної лабораторії діалогу». У ній було описано досвід участі у проєкті Еразмус+ «Youth Dialogue Lab» щодо виховання демократичних цінностей, розвитку навичок критичного мислення та ефективного спілкування серед молоді Естонії.

Конференція, зокрема, включала розгляд практик філософії для дітей і критичної педагогіки у різних країнах світу, а також обговорення стратегій впровадження відповідального соціального активізму в роботі з дітьми. Участь у події взяли експерти з Австрії, Сербії, Польщі, України, Ізраїлю, Естонії, Нідерландів, Хорватії та Бельгії.

Захід було організовано громадською організацією «Філософія для дітей та дорослих» (Україна) спільно з громадською організацією «Асоціація філософської освіти» «Фронезис» (Польща), громадською організацією «Естонська академія діалогу» (Естонія) та Інститутом філософії та соціальної теорії (Сербія).