Відбулася зустріч викладачів і студентів кафедри економіки і підприємництва СНУ ім. В. Даля з Наталією Рибніковою, докторкою, дослідницею та викладачкою кафедри географії та природокористування Хайфського університету (Ізраїль), докторкою Лестерського університету (Велика Британія), дослідницею факультету архітектури та містопланування Ізраїльського технологічного інституту Техніон.
Пані Наталія познайомила учасників заходу з теорією інформаційного розриву (Info-gap theory) та продемонструвала приклади її застосування.
«Дана теорія розроблена Яковом Бен-Хаїмом, професором Техніону як теорія для прийняття рішень в умовах невизначеності, але ця теорія має багато інших застосувань. На мою думку, кожне кількісне питання, яке ми досліджуємо, має декілька видів невизначеності. Невизначеність першого виду повʼязана з тим, яким чином ми вимірюємо або якими показниками ми користуємось, щоб дослідити той чи інший феномен реальності, тобто наскільки наші показники є показовими і релевантними», – зазначила спікерка.
Невизначеність другого типу, на думку дослідниці, повʼязана з тим, які моделі та методи обираються для дослідження та оцінки причинно-наслідкових звʼязків.
І наступний вид невизначеності – це як раз той вид, з якою має справу теорія інформаційного розриву (Info-gap theory): наскільки результати, які ми отримали є робастними: застосовними або придатними для інших загальних сукупностей. Тобто теорія інформаційного розриву має справу з тим, наскільки застосовними є результати дослідження відносно іншої генеральної сукупності. Прикладом пані Наталя продемонструвала роботу Ізраїльсько-французького соціологічного проєкту, метою якого є дослідження впливу локдаунів під час пандемії Covid-19 на психічний стан людей різних соціальних груп.
Учасникам була надана можливість задати запитання, зокрема стосовно застосування теорії інформаційного розриву в інших сферах наукових досліджень. За результатами заходу науковці та здобувачі вищої освіти зацікавилися відповідною теорією та зробили запит на книгу «Info-Gap Economics» Якова Бен-Хаїма, щоб використовувати методику для написання кваліфікаційних робіт.