Звірити годинники: академічна освіта журналістів та медійний ринок праці

Викладачі кафедри журналістики та мовної комунікації факультету гуманітарних та соціальних наук СНУ ім. В. Даля взяли участь у ювілейному Х форумі Media Development Day.

Захід складався з чотирьох панелей: «Як зробити регіональну журналістику впливовою під час війни?», «Нове покоління журналістики», «Освіта для медіа: навіщо і як?», «Рефлексія: «Як журналістика змінилася за 10 років».

«Ми – академічна спільнота та представники медійного ринку праці – звірили годинники. Можу із впевненістю констатувати, що наша кафедра зробила абсолютно правильний крок, коли оновивши освітню програму з журналістики, сфокусувалася  на підготовці фахівців для локальних медіа», – каже в.о. завідувача кафедри Олена Попова.

За словами пані Олени, сьогодні кафедра в циклі журналістських дисциплін пропонує актуальні курси і на бакалаврському, і на магістерському рівнях: «Локальні медіа», «Соціологія масових комунікацій», «Медіавиробництво», «Управління медіапроєктами» та інші.

Звірити годинники: академічна освіта журналістів та медійний ринок праці
Наталія Малиновська і Олена Попова

«Зокрема, наші магістранти вивчатимуть «Міжнародне гуманітарне право для журналістів» – надзвичайно важливу дисципліну й відповідь на запит сьогодення. Російсько-українська війна триває, держава-агресор і окупант здійснює воєнні злочини, їх фіксують і описують українські медіа як національного рівня, так і місцевого. Після нашої перемоги на Україну чекатиме процес перехідного правосуддя. Тому писати про війну треба грамотно, і «Міжнародне гуманітарне право для журналістів» допоможе нашим студентам ставати професіоналами», – зазначає Олена Попова.

Її колега по кафедрі, практикуюча журналістка Наталія Малиновська, зауважує, що сьогодні медійний ринок вимагає від молодих журналістів володіти не лише теоретичними знаннями, а й практичними навичками. «Будьмо чесними, редакції видань неохоче мають справу з молоддю, всі хочуть уже фахівця із досвідом. І в таких умовах молодій людині складно себе реалізувати на медійному ринку. Тому я переконана, що максимальний практичний досвід студент повинен отримувати в стінах Університету. Журналісти-практики повинні приходити до ЗВО, допомагати професійному зростанню молодого покоління та сприяти розвитку своєї професії в тому числі. Підсумком навчання в Університеті має бути справжній журналістський проєкт, який виконає здобувач освіти бакалаврського та магістерського рівня», – переконує Наталія Малиновська.

На думку викладачів кафедри журналістики та мовної комунікації медійний ринок дуже швидко змінюється. Про це йшлося, зокрема, й на форумі. Тому завдання для Університету постало не з легких – крокувати в ногу з медіаринком і готувати підготовлених випускників спеціальності «Журналістика».

Нагадаємо, кафедра журналістики та мовної комунікації була створена наказом ректора Університету 66/01 від 26 червня 2023 року. Презентація кафедри відбулася в офлайн форматі під час екскурсії «Київ дипломатичний». Принагідно запрошуємо підписатися на сторінку кафедри у соціальній мережі.