Відбулось підписання меморандуму про співпрацю і партнерство між кафедрою психології та соціології Факультету здоров’я людини Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та Благодійною організацією «Благодійний фонд «Рокада», який має представництва у 13 регіонах України.
В рамках реалізації цього меморандуму тренерка БФ «Рокада», психологиня, арттерапевтка Маріанна Щолокова провела тренінг на тему «Багатовимірна модель подолання стресу Мулі Лахада Basic Ph» для здобувачів вищої освіти, що навчаються за спеціальністю 053 Психологія, освітньою програмою «Психологія».
Під час тренінгу присутні познайомились з автором та його діяльністю як психотерапевта. Мулі Лахад – ізраїльській психолог, фахівець з вивчення травми, засновник інституту драматерапії й Міжнародного центру профілактики стресу, автор методу ресурсорієнтованої моделі стресоподолання.
Стреси та їх дія – реальність кожної людини, і саме кожна людина має потенціал виходу з кризи та підвищення власної адаптивності та резильєнтності. Модель «BASIC Ph» – це деякий «міст над прірвою», що допомагає людині «вирости» з кризової ситуації, «з’єднати» її внутрішнє «Я» та зовнішній «Світ» (Lahad & Leykin). В кожної людини є своє власне поєднання ресурсів подолання, які узагальнені в моделі BASIC Ph (кожна літера в назві моделі BASIC Ph означає якийсь ресурс: B – Belief & values (Віра); A – Affect (Почуття); S – Socialization (Суспільство); I – Imagination (Гра уяви); C – Cognition, thought (Розум); Ph – Physical (Фізична активність). Кожна людина долає стрес по-різному, і не можна давати універсальних психологічних порад, як себе вести в стресовій ситуації, які способи долання стресу використовувати. Модель BASIC Ph допомагає швидко визначитись із стратегіями подолання кризи та допомогти кожному з нас.
Під час тренінгу майбутні психологи отримали додаткові знання, які можна використовувати під час вивчення навчальних дисциплін «Загальна психологія», «Вікова психологія», «Спецкурс з арттерапії», “Основи психологічного консультування, психокорекції та психотерапії”, «Психологія травмуючих ситуацій», «Основи сімейного консультування та психологічна допомога дітям», «Адаптивна поведінка та психосоматичні розлади» тощо.