Загальна інформація
Дуальна форма здобуття освіти - це спосіб здобуття освіти, що передбачає поєднання навчання осіб у закладах освіти з навчанням на робочих місцях на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації, як правило, на основі договору про здійснення навчання за дуальною формою здобуття освіти.
Основне завдання упровадження елементів дуальної форми навчання:
- усунення основних недоліків традиційних форм і методів навчання майбутніх випускників;
- подолання розриву між теорією і практикою, освітою й виробництвом;
- підвищення якості підготовки кваліфікованих кадрів із урахуванням вимог роботодавців у рамках нових організаційно – відмінних форм навчання;
- посилення ролі роботодавців в системі підготовки фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;
- підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання;
- скорочення періоду адаптації випускників до професійної діяльності;
- підвищення рівня конкурентоздатності випускників в умовах глобалізації та сприяння росту рівня зайнятості молоді.
Позитивними показниками дуальної освіти є:
- організація співпраці підприємств, бізнесу, соціальних партнерів;
- розробка законодавчого підґрунтя для визнання національних стандартів якості професійної освіти;
- залучення кваліфікованого персоналу з виробництва до педагогічної діяльності (наставники, викладачі);
- здійснення інституційних досліджень і консультування (моніторинг якості надання освітніх послуг у сфері професійної освіти, оновлення освітніх стандартів);
- врахування конкретних запитів підприємств до змісту та якості професійної освіти. Впровадження дуальної форми освіти дозволяє студентам поєднувати навчання на стаціонарі та проходити практику (працювати) на підприємствах, здобуваючи практичний досвід роботи і на практиці освоювати отримані знання.
Закони України, постанови Кабінету Міністрів, документи Міністерства освіти і науки України
Загальні документи:
- Закон України “Про вищу освіту”
- Закон України “Про освіту”
- Закон України № 2745-VIII “Про фахову передвищу освіту”https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19#Text
- Розпорядження КМУ № 660-р від 19.09.2018 р. Концепція підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти
- План заходів з реалізації Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти,затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України №214 від 03.04.2019 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/214-2019-%D1%80#Text
- Наказ МОН №175 від 13.02.2019 р. “Про затвердження складу робочої групи з реалізації 1 та П етапів Концепції підготовки фахівців за дуальною формою здобуття освіти”
- Наказ МОН № 1296 від 15.10.2019 р. Про запровадження пілотного проєкту.pdf
- Наказ МОН від 15.09.2021 р.№ 991 “Про внесення змін до Наказу від 15.10.2019 р. № 1296”https://nmc-vfpo.com/wp-content/uploads/2019/09/nakaz-mon-991-15.09.2021-zminy-do-1296-1_compressed.pdf
- Наказ МОНУ №426 від 13.04.2023 «Про затвердження Положення про дуальну форму здобуття фахової передвищої та вищої освіти»
Положення про організацію освітнього процесу за дуальною формою навчання у СНУ ім. В. Даля
ТИПОВИЙ ДОГОВІР ПРО ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА ДУАЛЬНОЮ ФОРМОЮ
*Створення цієї інформаційної сторінки стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданий через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), згідно з умовами гранту, наданого ГО “Українська Асоціація Маркетингу” в рамках Проєкту USAID «Економічна підтримка України». Зміст цієї публікації є відповідальністю Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля та необов’язково відображає погляди USAID чи Уряду Сполучених Штатів Америки.