Кафедра комп’ютерних наук та інженерії СНУ ім. В. Даля провела VІІІ щорічний форум ІT-ІДЕЯ, ініційований керівником кафедри, професором Олександром Рязанцевим.
Традиційно разом зі своїми науковими керівниками-науковцями кафедри у форумі взяли активну участь студенти (як бакалаври, так і магістри). Для них це стало гарною можливістю продемонструвати власні наукові результати, отримати настанови щодо подальшого розвитку своїх ідей, розробок і наукових досліджень.
Цьогоріч був представлений широкий спектр доповідей, а саме щодо створення web-додатків різної тематики, мобільних та ігрових, тривимірного моделювання, машинного навчання, аналізу ризиків інформаційних систем, розробки систем підтримки прийняття рішень тощо.
Доповіді учасників були розподілені за секціями:
- ІТ для навчання та роботи
- Дослідження в ІТ галузі
- Робототехніка
- Додатки для смартфонів, сервіси
- Ігрові технології та дозвілля
Оскільки питання розробки й використання безпілотних літаючих засобів наразі є надзвичайно актуальним та перспективним в різних сферах, жваву дискусію викликали проєкти “Застосування квадрокоптера в польових дослідженнях” Івана Пушкіна (науковий керівник Барбарук Л.В.) і “Бездротові технології системи управління квадрокоптером“ Данила Матюка (науковий керівник Деркач М.В.).
В секції “ІТ для навчання та роботи” були представлені корисні в плані самоосвіти (особливо в умовах дистанційного навчання) проєкти: “Сайт з вивчення іноземних мов” Катерини Есмонт, Романа Картамишева й Марії Пушкіної (науковий керівник Щербаков Є.В.) та “Створення чат-боту “Програмування PYTHON” Дар’ї Коваленко і Єлизавети Роменської (науковий керівник Щербакова М.Є.). Проєкт “Сервіс інтеграції розкладу занять у GOOGLE CALENDAR” Олексія Мишка (науковий керівник Деркач М.В.) дозволяє інтегрувати розклад занять СНУ ім. В. Даля до календаря google, щоб студент не пропустив жодної пари.
Розробка комп’ютерних ігор і робота з 3D графікою є перспективними напрямами в індустрії програмування й цікавими для сучасної молоді. Напевне, саме тому більша частина проєктів була в секціях “Додатки для смартфонів, сервіси” та “Ігрові технології та дозвілля”. За даною тематикою учасники форуму представили та обговорили проєкти: “Створення сінематику на основі ігрового двигуна UNREAL ENGINE 5 за допомогою різноманітних 3D редакторів” Владислава Помещіка (науковий керівник Критська Я.О.), “Створення гри “SHOOT IN SKY” Михайла Цибульського (науковий керівник Дерев’янченко В.С.) й “2D UNITY GAME” Сергія Князєва (науковий керівник Барбарук Л.В.). Проєкт “Сервіс відпочинку і туризму в Луганській області «Планета»” Артема Бондаренка (науковий керівник Хорошун Г.М.) нагадав всім, що наша Луганщина має дивовижні місця.
На IT-форумі проєкти представляли й магістри, що навчаються за спеціальностями 122 Комп’ютерна наука та 123 Комп’ютерна інженерія. Їх роботи хоч і були більш дослідницького характеру, але викликали зацікавлення у слухачів. Доповідачі надали результати своєї роботи, кваліфіковано відповіли на запитання, отримали поради й можливі ідеї щодо своїх подальших наукових досліджень.
Найбільшою гордістю форуму стали саме учасники. Організаторів приємно вразив рівень підготовлених ними тез та виступів, активне обговорення результатів доповідей та взаємна підтримка. Багато з них вже не вперше беруть участь у форумі, і їхні розробки мають подальше продовження у вигляді робіт на всеукраїнських конкурсах, в наукових публікаціях тощо.
Всі учасники форуму отримали сертифікати. За результатами заходу планується випуск збірника тез.