Безбар’єрний простір – в стандарти будівництва і стандарти освіти

Василь Доненко, голова ПНМ спеціальності 192 “Будівництво та цивільна інженерія”, професор кафедри будівництва, урбаністики та просторового планування взяв участь у нараді голів підкомісій науково-методичних комісій спеціальностей 191 “Архітектура та містобудування” та 192 “Будівництво та цивільна інженерія” за запрошенням Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти та куратора від Науково-методичної ради Міністерства освіти та науки України.

Зустріч була присвячена врахуванню в освітніх стандартах вищої освіти питань формування компетентності щодо дотримання вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури під час здійснення нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, зокрема щодо забезпечення фізичної безбар’єрності.

Василь Доненко запропонував імплементувати елементи «Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року» у зміни до стандарту вищої освіти за спеціальністю 192 “Будівництво та цивільна інженерія” першого (бакалаврського) рівня вищої у відповідні спеціальні компетентності та результати навчання випускників закладів вищої освіти.

Надані пропозиції вчених були враховані у Наказі Міністра освіти і науки Оксена Лісового «Про внесення змін до деяких стандартів вищої освіти».

Безбар’єрний простір набуває особливої важливості на даний час як в Україні так і в країнах Європи. Створення безбар’єрного середовища це не тільки питання доступності, але й важливий аспект соціальної інтеграції та підтримки осіб із обмеженнями. У відновлюваних або реконструйованих будівлях, особливо в громадських та адміністративних просторах, безбар’єрність повинна бути ключовим пріоритетом. Це дозволить забезпечити рівний доступ до освіти, роботи та соціальних послуг для всіх громадян, незалежно від їхніх фізичних можливостей. Такий підхід сприяє створенню інклюзивного суспільства, де кожна людина відчуває себе цінною та здатною вносити свій вклад у відновлення та розвиток країни.